Var tog respekten vägen?..

Man är alltid två när man bråkar. Det behövs två för att dansa tango som man brukar säga. Och då ska det handla om dom två, och inga fler.
Vi människor skyddar varandra på fel sätt. Bara för att din bästavän bråkar lite med en kompis, så behöver inte du bete dig som ett odjur mot den, du med?
Är man mogen nog kan man diskutera saker utan allt det här "jag ska skicka folk på dig" "säg blablabla annars får du en box" eller så kommer man med sina andra stora gäng när personen står själv. Alltså, hur feg har människan blivit egentligen? Och en annan sak vi inte tänker på. Visst, man kan sägs saker face2face men man hänger inte ut folk på Internet genom bloggar, fb, Insta osv med dikter och texter. För alla vet mycket väl vem du riktar det till när det väl hänt nåt, och så lågt sjunker man inte som människa.
Pratat bara i allmänheten just nu.
Folk är så dumma mot varandra.
Sprid kärlek istället för hat och världen kommer bli så mycket bättre och roligare. Just sayin' ta vara på varandra.


Kommentarer
Postat av: Elza

Bebis jag saknar dig grovt och vill garna veta vad som hander i skolan. Messa garna och skriv vad som hant och aven om jag inte svarar sa ser jag vad du skrivit. Alskar dig och vill vara dar med dig och finnas for dig. Men tyvarr sa gar inte det. Saknar dig bebis och vill traffa dig nu\nunun!! <3

Svar: k
idawacker.blogg.se

2012-05-20 @ 20:18:31
URL: http://elzaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0